Czy czujecie czasami, że wszystko wymyka Wam się spod kontroli? Nie starcza Wam czasu na zrobienie wszystko co wcześniej zaplanowaliście? Macie poczucie że nie zrobiliście niczego pożytecznego w ciągu dnia albo że zwyczajnie zmarnowaliście czas? Co zrobić aby się nie pogubić? Jak mądrze gospodarować swoim czasem? O tym dowiecie się w dalszej części posta :)
Wraz z początkiem października, studenci wracają na uczelnie, rozpoczyna się nauka, często wiąże się to z przyjazdem do innego miasta. Studenci z pewnością zgodzą się ze mną, że podczas trwania sesji wszystko wygląda zupełnie inaczej, potrafimy zrobić o wiele więcej, jednak co zrobić żeby nie była ona tak wyczerpująca? Jak rozplanować czas w trakcie semestru aby nie uczyć się wszystkiego od nowa wraz z początkiem sesji?
Jak pogodzić pracę, obowiązki domowe, siłownie, mieć czas na swoje przyjemności?
Niektóre wskazówki są banalne ale uwierzcie mi, wprowadzenie ich w życie zdecydowanie ułatwi Wasze życie.
Prowadź kalendarz – może to być zapisywanie notatek w telefonie, który przypomni nam o ważnych rzeczach. Taką samą taką samą rolę spełni papierowy kalendarz. Dobrym rozwiązaniem jest też rozpisanie na kartce A4 co w danym tygodniu/miesiącu musicie zrobić. Dzięki takim sposobom lepiej rozplanujemy swój czas, bo wiemy ile dni pozostało do wykonania zadania.
Rób listy - codziennie rozpisuj obowiązki oraz pilne rzeczy do załatwienia. Kładź ja w widocznym miejscu i odhaczaj wykonane zadania.
Rób notatki – jeżeli studiujemy/uczymy się warto robić notatki. Dzięki temu lepiej zapamiętamy przerabiany materiał, mamy do czego wrócić kiedy nadejdzie „wyczekiwany” egzamin. Mi bardzo ułatwiają kolorowe karteczki, podkreślanie ważnych definicji. Zapisywanie kolorami może Wam bardzo ułatwić naukę. Mózg koduje, że dana informacja jest zapisana pod konkretnym kolorem. Większe kolorowe napisy szybciej i lepiej utrwalają się w głowie.
Okładaj rzeczy na miejsce - to najprostszy i najbardziej efektywny sposób na to, by nie mieć w domu
bałaganu. Odkładając rzeczy na swoje miejsce oszczędzasz swój czas i energię,
bo nie musisz ich później szukać po całym domu. Udowodniono, że odkładanie
rzeczy na miejsce powoduje, że w organizmie spada poziom stresu. Trzeba tylko
pamiętać, żeby kłaść rzeczy tam, gdzie zawsze.
Pozbądź się sentymentu –
przynajmniej częściowo. Sentyment można mieć do pluszaka z dzieciństwa, a nie
do pustego opakowania po cukierkach… tak, znam takie przypadki. Puste
opakowania trzeba wyrzucać. Stare bilety, gazety, zeszyty – to jest makulatura.
Szykuj ubrania dzień wcześnie - kiedy
byłam mała moja mama szykowała mi ubrania do szkoły wieczorem, a teraz ja codziennie
wieczorem szykuję sobie to, co chcę założyć następnego dnia. Uwzględniam w tym
prognozę pogody, bardzo rzadko zdarza mi się rano zmienić zdanie. Lepiej
poświęcić na to kilka minut wieczorem niż rano, dzięki temu rano nie biegam po
domu spanikowana co na siebie włożyć, nie spóźniam się na autobus czy
spotkanie.
Zanim zaczniesz coś robić zastanów się co
możesz zrobić w międzyczasie. Robisz obiad? Pizza w
piekarniku piecze się 30 minut? Świetnie, w tym czasie zdążysz wziąć prysznic.
Gotujesz wodę na herbatę? Zacznij kroić pomidory do sałatki. Patrzenie w okno
lub w ekran piekarnika nie przyśpiesza pieczenia. To rady głownie na panów,
kobiety mają to w małym palcu ;)
Nie
odkładaj niczego na później – może okazać się, że potem nie będzie
Ci się chciało, a następnego zamiast zrobić kilka rzeczy uzbiera się
kilkanaście. I po co tak utrudniać sobie życie?
Nastaw się na sukces - to bardzo ważne w procesie podejmowania nowych wyzwań. Uwierzcie w siebie i bądźcie pewni, że Wam się uda. Wiara we własne możliwości i motywowanie się do pracy to Wasze główne klucze w tym zadaniu. Pod koniec danego cyklu, możecie wziąć do ręki plan tygodniowy i zaznaczyć to, co udało się osiągnąć – to bardzo budujące. Nie podlega wątpliwościom fakt, że sukces motywuje – małymi krokami uda się Wam wszystko to, na czym bardzo Wam zależy.
Systematyczność - Kluczem do sukcesu jest konsekwencja i cykliczność w Waszym wyzwaniu. Jeśli będziecie postępować zgodnie z planem wówczas zauważycie postępy.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz